Thursday, February 18, 2010

BULAN RESTU

petang tadi aku dtg KL naik bas bulan restu kul 4.30ptg...mule2 slow gile aney nie bwak...lama kelamaan mataku semakin layu dan layu..akhirnya aku terlelap...
sejam selepas itu aku terjaga..owh...baru nk sampai genting sempah ker???
tibe2 aku rase cam 1st time je balik KL naik bas....padahal dah masuk tahun ke-4....slalu balik ngan abang kan....
bukan itu masalahnye...aku rase pelik coz..selama nie..aku balik naik bas..xde la jelas terang benderang nmpak gaung di tingkap bas nie...n aku mula t'pk...ade ke kenderaan y jatuh masuk gaung nie....lame2 aku pk...owh...baru aku perasan...upenye y pelik adalah...bas nie bawak line kanan skali....dengan laju plak tu time lalu kt tempat byk selekoh nie...seram plak aku rase...
gile tul la aney nie bwk bas..mane bleh bas gne line kanan skali..bas bukan termasuk dlm kenderaan berat ke? dah la laju...
pas tu 1 lg hal si aney nie buat...mase pas tol gombak....
ya Allah...punye la jem...tp tuk 10minit jer...
si aney nie buat keje gile.ade ke bwak bas melintang line 1st hingga 3rd la..kepala bas k line 1st, ekornya di line 3rd kot....coz bas dari line ke3...die nk masuk jugak line 1st (kanan)....
dasyat gile la aney nie...huhu..
then aku smpai kt pekeliling kul 6.20...naik LRT smpai BTS..solat asar jap kt surau LRT tu n baru naik komuter..n smpai la kt UKM nie kul 8.20...
sekian al-kisah pemandu bas Bulan Restu y agak gile...

No comments: