Friday, August 13, 2010

xtaw...

3dah lame rupenya aku dah update blog nie... blog lain pun same gak... bukan sebab xde mase.. tp sebab kemalasan yang melanda diri aku... pemalas punye budak... heheh...eh silap... pemalas punye pempuan...
ape cerita aku skang...
masih kerja sendiri... haha..as halau kera..
baru baru nie iaitu pada 080810...cantik kan tarikh tu... majlis konvokesyen y ke 38 telah diadakan dengan jayanya...
dan aku serta rakan2ku merupakan graduan yang akhirnya menerima ijazah sarjanamuda di dewan canselor tun abdul razak yang lebih dikenali sebagai DECTAR
xpercaya?? meh aku tunjuk gambor kami...



dari kiri : diya, mun, fakry, dayah n aku



tu die gmbr kami berlima..
hari bahagia buat aku sebab penat penat aku blajar 4 tahun kt UKM tu..akhirnya aku membawa pulang sekeping ijazah sarjanamuda perakaunan dengan kepujian... even xse excellent depa, tp laku tuk dijual weyh... hahaha..
aku abes konvo awal dari masa y dijangkakan iaitu kul 1130 berbanding dlm jadual kul 12... disebabkan abes awal, so automatik la si dia xsempat smpi awal.. aku jua y mintak die belikan tiket tuk kakak aku balik benta... so, xleh nk slahkan dia kan... dia datang pun aku dah happy....wawawa...gedik tul ayat aku...

abaikan pasal konvo, skang bulan pose.. hari 1st puasa buka ngan lempeng kuah... semalam aku wat kuih butir nangka.. haha... bapak la besor jadinye... huduh... ari nie, aku ingat nak wat roti jala... kuah of course la durian.. aku xsuke kuah kari kalau nk makan roti jala.. hehe.. raya tahun nie, ada sedih ada best..sedih sebab xdpt beli apa2 tuk mek ngan ayoh... sebab aku xkeje.. so, xde duit nk beli... huhu... kalau x, mesti seperti 2 tahun sudah... beli baju tuk mereka..anak2 buah aku tahun nie, naseb r... xdpt duit raye dr cik jah... kering poket... hahaha
y bestnye raye tahun nie sebab aku free gile2.. so, rancangan aku, nk wat popia goreng n muffin coklat as kuih raye... byk mase terluang kan... xsabar la pulak nk buat... tp b4 tu, aku kene la try dulu muffin tu... xpernah buat.. just tolong oja jer dulu..huhu..

oh ye... pasal kerja ek... dulu kononnye nk keje bulan 7.. bila xdapat2 smpi sudah.... dah nk masuk pulak bulan pose.. so, niat aku tukar... tunggu r pas raye... haha.. rezeki ada di mana2.. kate ayah aku... kate aku..entah la... byk kali gak aku tolak interview... malas 1 hal, pk dah nk pose... buatnye dapat, kene keje... raye susah nk dapat cuti...huhu...xsanggup den.. so, buatlan keputusan, tolak je la interview selagi belum abes ramadhan... teruk jugak aku nie.... semalam pun ada lagi y call...adoi.... xsedap ati sebenarnye asyik tolak... takut nanti dah susah dpt...tp entah la.. ati x terbuka lagi nk pi interview... nk wat cmner kan..xpe r... xdpt keje, aku jadi usahawan muffin ngan popia je la..hahahaha...layak ker?? xkisah ler... asal usaha kan... =)

aku rase smpi citu jer kot y aku nk citer sepanjang hampir sebulan aku x update ape2 dlm blog nie... k r.. smpai berjumpa lagi bila aku rajin mengupdate.. tata titi tutu

salam ramadhan dari aku... ~nikhamizahnikismail~

No comments: