Saturday, September 25, 2010

suatu pagi

suatu pagi yang sungguh indah...
jap. xde la pagi sangat... ade la dlm kul 10 lebih...
seorang budak y berusia 4 tahun nie, macam biasa, bangun tido, mai umah parent aku...
ape lagi kalu bukan nak tengok astro... die tengok ade la dr kul 9 lebih...
dalam kul 10 lebih... die kuar rumah..ingatkan balik umah die..
tibe2 mek aku panggil aku...
"jah ooo... jah.. mari tengok anak daro mu nie..."
aku tye la naper? mek ckp, mari la tengok sendiri...
aku pun turun la, pi kt mek...
skali aku tengok...
aii budak kecik sorang nie.. dah bosan sangat ke ape... boleh plak die turun kokok/sapu sampah kt halaman umah.. hehe...
ape2 je la azira nie...
oh.. lupe nak ckp.budak nie name azira..
bila dah die menyapu..
mak sedara die y agak2 mls nie, terpakse la wat2 rajin... cabut rumput dlm pasu...hahaha
mule2nye die menyapu tempat y aku dah sapu kul 8 lebih tu...
sebabkan die rajin, aku pun bg area strategik [ tempat y aku xsapu lagi la] kt bawah pokok manggis...
gigih menyapu...

penat dah ker???

nak rehat ker??? =p

apelah y menyebabkan si kecik nie tetibe rajin n tetibe bley bosan tengok astro ceria..haha... xpe jugak.. bersih cikit bawah pokok manggis... hehe

No comments: