Friday, October 8, 2010

terkenang...

tiap kali aku tengok budak2 sekolah...
berpakai sekolah...
terkenang waktu2 sekolah...
aduhai.. rindu amat nak melalui semula zaman kanak-kanak riang.. opss... zaman sekolah y penuh dengan kisah suka duka..
duk asrama.. bangun pagi.. ade mase, terlajak tido.. bangun dah kul 7.. berkejar la aku nak mandi, solat subuh.. subuh bukan setakat gajah, dah jadi subuh dinasor dah haa... tapi xselalu okay.. ade la sebulan sekali kot..
pas solat subuh, terus ke bilik study y berada di tingkat bawah.. n bilik aku kt atas... bilik study 5P1
naseb la aku jenis kemas buku mlm b4 tido.. kalu x, lagi la kalut bile bangun lewat... berkejar la pulak ke kelas.. sebab nak ke perhimpunan... huhu.. really miss waktu sekolah kt teknik...
setiap ujung minggu, mesti ade kene gotong royong.... ari ahad.. y best ari ahad, sebab cikgu rohani benarkan pasang radio.. mantap seyh... time tu, lagu y asyik menjuarai carta adelah relaku pujuk dari spider... lame gile lagu tu... kawan aku paah, mmg minat giler lagu tu time tu.. aku?? aku time tu minat lagu bunga emas by iklim..
pas tu sebulan sekali aku akan balik kampung... call teksi pas abes kelas ari jumaat.. smpi kt terminal, tunggu bas..
satu perkara lagi y aku rindu pasal sekolah.. aku rindukan pipi aku y sihat mase sekolah... hehe... time tu, tembam la nak dikira kalu dr skang... huhu
lihat aje la pipi aku mmg sihat time nie... aku n paah... time outing
sedihnye, dengar cerita y sudah dikompemkan oleh teacher kt citu... sekolah kesayanganku, akan dijadikan kolej vokasional???? semua cikgu2 kt situ akan dipindahkan... ke mane akan mereka... puan yoe, mama sal, cikgu jasro, cikgu khairi...ustazah CT fatimah, n ramai lagi... last mereka akan mengajar kt citu adalah 2012.. pas tu xde dah... huhu..
aku harap, aku dapat pi sekolah semula b4 perkara itu berlaku.. aku sayangkan sekolah itu.. terlalu byk kenangan aku bersama guru-guruku, kawan-kawanku, dan dia...
setiap jumaat malam dan sabtu malam, akan ade makcik y dtg jual makanan... dan aku biasanya akan beli nasinya y sedap...
hai, kalu nak bercerita tentang sekolah menengah teknik kuantan nie.. banyak sangat... sampai rasenye, boleh penat jari jemariku y xseberapa nak mulus nie menaip.. hahahhaha....

No comments: