Friday, December 23, 2011

REVOLUSI AKU....


korang masih ingat telepon nie????
berzaman dah kan..
kalu y dah lupe nama tepon nie nokia 3315...
nie la npon 1st y aku miliki dengan hasil wang kakak aku...
beli tuk die, tp aku y lebih gunenye...
aku start pakai npon mase aku betul2 abes SPM thun 2004 lebih kurng bulan december la...
7 tahun dulu..
aku pakai tepon nie sampai la may 2006
setahun lebih jugak la kan...


then mase abes kolej matrikulasi perlis pada april 2006,
aku pun servey2 npon baru,
sebab 3315 dah start wat hal...
asyik nk mampus jer...
so, cari punye cari jumpe la nokia 6101 nie..
comel kan...
antara npon y aku sayang...
beli plak pakai duit biasiswa yang aku kumpul mase sekolah..
biasa BKP biasiswa kerajaan pahang...
sayang nset nie.
tp tu la...
nset aku kene tukar hanya disebabkan leh suke sangat nk mampus...
terketuk cikit, mampus, jatuh cikit, jatuh...
geram jugak...
selama pakai nset nie dari may 2006,
pada july @ august 2008
akhirnya aku beli nset lain...

dari nokia, aku beralih kepada SONY ERICSSON
pilihan ati w660i
beli bersama kawan2 aku kt ukm iaitu fakry dan dayah...
nset nie pun aku sayang....
kamera die walaupun just 2.0megapixel,
tp gambar die amat cantik untuk aku..
gambar cerah n cantik la...
xcaye, tengok la gambar kt facebook aku..
album mase kt ukm, seme pakai nset nie..
watever la... y penting aku mmg puas ati ngan nset nie...
tp sejak thun nie, masalah y sama still jadi..
asal terhantuk, terjatuh cikit,
terus t'off...
kadang2 dlm poket pun boleh t'off..
so, penghabesannya awal bulan 11, aku pun beli nset bru buat aku...
pakai duit gaji la..
w660i nie aku pakai dari august 2008 sampai la october 2011
lebih dari 3 tahun aku pakai nset nie..
last2 aku kasi je kt kakak aku..
suke ati la die nk buat ape pun..

before raya aji 2011,
aku pi ambil nset sony ericsson j10i2 nie
aku pun xtau nape aku suke nset nie..
mungkin orng ckp,
(nik, ko nie la, ketinggalan zaman, patutnye dah nk beli nset baru, beli la y touch screen, nie x, still beli nset cikai jer)
korang pun nk cakap camtu ker???
xpe la...
y penting aku selesa...
touch screen, aku tengok, kawn aku pakai, cepatjer kotor..
nset kali nie, bape lama plak yer bertahan???

nokia 3315 = sethun lebih
nokia 6101 = 2 tahun lebih
SE w660i = 3 tahun lebih
SE j10i2 = agaknye ade 4 tahun lebih plak ker????


k la smpi cini saje cerita tentang nset aku..
dah xde citer kot, nset pun nk diceritakan...
hehehe
peace no war...
sayang semua....
smile


No comments: