Saturday, December 3, 2011

versi NOVEL versus versi FILEM

novel ombak rindu yang aku bace pada umurku 16@17 tahun kot...

filem ombak rindu yang aku tengok pada umurku 24 tahun...

selepas 7 tahun atau lebih, novel ini difilemkan...
kesimpulan selepas tengok movie nie dengan kawan office iaitu huda, su dan midi
citer nie bagi aku kasi 3 bintang je la.. eh silap, tambah jadi 3.5 bintang je la..
citer dah best....
tp biasala ..bila novel y lebih 500 pages..
dipendekkan untuk 2 jam...
seme menda nk kejar...
y patut cerita dan y xpatut masuk tu dah bertukar...
ade ke nk namakan kucing tu pun dimasukkan kan....
dah la kucing y patutnya hariz beli ditukar jadi kucing jalanan...
tp aku masih enjoy tengok..... filem yang betul2 mengambil masa 2 jam....
tp aku xsedar masa berjalan... tengok jam, eh, dah dekat 1130....
abes wayang jam 1140... terus pulang ke rumah...
apa2 pun, aku masih rasa aaron aziz tetap nsem.... hahaha


selepas ini
menantikan cerita gemersik kalbu lakonan aqasha dan ayu raudhah la plak.......

2 comments:

farhana said...

First time baca review yang bagi 3.5 bintang. Mostly bagi full star. Ad yang bagi smpai 20 bintang pun ada hehehe..
Km xsempat nk tgk lagi.Nak tengok jugak cadangnya...

Bila gemersik kalbu kuar? Tak tau pun. Excited sbb ada Ayu Raudhah =)

niK hAmiZaH said...

haha... sebab dah bace novel kot, jadi expect filem yang tinggi.. kalu xpernah bace novel, okay kot...

gemersik kalbu start ganti tentang dhia pada 26dec nie ha... nik kene cari link nk download je la... nk tengok tv, mmg xdan nk ikut ari2...