Wednesday, January 11, 2012

dulu dan kini....

ape y aku nak cerita kt cini ari nie???
layan pasal BMI okay jugak kan..
aku cari kt googles....
jumpe menda alah nie..BMI khas untuk asia
so, anda y mana 1??
underweight???
normal weight???
overweight????
atau
obese???

aku kalu dulu..
zaman belajar..
dengan ketinggian yang sama dengan sekarang..
tapi berat susah tul nak naek...
adalah seperti di bawah...
iaitu underweight...
tp cikit jer y undernye..
bape percent jer...

sekarang bila dah bekerja...
berat bertambah sehingga 51kg..
so, BMI terkini adalah normal....
suke-suke....
like amat... =)


bile aku terbukak 1 lagi laman web lain..
siap kasi berat badan ideal....
kira berat badan aku sekarang...
sudah ideal sangat2...
suke2...
kalu korang nk tahu berat badan ideal korang
masuk la laman web nie..


p/s : update blog sebelum nk balik....
dah, nk balik umah dah....
bos pun dah balik...
kata2 terakhir bos sebelum balik
kenapa la nik suka datang jumpa saya bila saya dah nk balik...
nk jer aku menjawab : dah bos kuar awal pagi, masuk balik opis dah petang, terus meeting ngan supplier smpi 2 jam... masa bile lagi aku nk jumpe...
last2, esok jugak la die sign aku nye cash book..

2 comments:

farhana said...

Sekarang dalam proses untuk kembalikan BMI ke ideal semula =P

niK hAmiZaH said...

selamat berjuang... hehe... =)