Friday, September 10, 2010

salam aidilfitri


assalamualaikum dan salam aidilfitri buat semua...
tahun nie, setelah 8tahun aku merase berpuasa di rantau orang...
form 4 n form 5 kt kuantan sekolah menengah teknik kuantan, mase umur 18 tahun berpuasa di matrikulasi perlis, dan seterusnya umur 19 tahun sehingga puasa tahun lepas pada umur 22 tahun berada di universiti Kebangsaan Malaysia kt bangi...
akhirnya pada tahun ini, pada umur 23 tahun, aku merasa untuk berpuasa full di umah ibu bapaku.. except time AllahBagiCuti tu je la...
seronok berpuasa di rumah even buka pose dengan nasi putih singgang ikan pelaling jer...
tapi sangat best... duk umah xde la miss sahur mcm duk kolej, umah sewa n sebagainye...
kalu dulu paling tidak, mesti ade sehari termiss sahur...
tahun nie, disebabkan nak jugak pose full di rumah, aku telah menolak beberapa tawaran temuduga...(agak sayang jua..tp xpe la..) dan menolak ajakan kakakku untuk pi umah die kt benta... hehehe...teruk punye adik... tp xpe la...asalkan aku puas ati.. betul x??? pas nie, xde maknenye nak merase pose di rumah@kampung halaman penuh sebulan ramadhan... so, mmg puas ati tahun nie...

selamat hari raye, maaf zahir batin.. tahun nie, aku beraye sebagai seorang penganggur...semoga b4 raye aji dapat la keje kan.... kalu x, mcm pagi tadi...ade jer org duk perli... bila nak keje...xtahu ker??? aku y xnk lagi...hehe...musim buah baru abes..tinggal la buah duku n buah rambai...rambutan tinggal sikit jer... so, aku xde dah nak risau sangat mek ayoh aku nak berperang ngan kera segala... bley aku cari keje ngan tenang... xmacam ari tu...ari nie jer...ntah bape org perli...adeh...pedih n bosan telinga aku mendengarnye...aku baru jer menganggur 4 bulan... lame ker 4 bulan tu??? kalu orang ngandung, xbesor pun lagi... tu belum lagi campur org ckp pasal pakwe makwe lagi... aduh... mentang2 la tinggal aku n adik aku jer xlepas.... xkn la org nak tye adik aku kot...mesti la aku dulu...tp..ish...rimas deh.... y kakak aku plak, sedap2 jer suh mak sedare aku carikan...sengal sungguh... kononnye xpuas ati, sebab time, kakak aku berdua tu dulu, ade jer org duk tye, tp semua y mak sedara aku adjust, xjalan, last2 kakak aku cari sendiri jugak...sebab tu kot mak sedara aku jwb, "biar la mijah cari sendiri"hahaha.... apa pasal, time raye or time kenduri jer, topik nie, kompem xlari...mesti wujud...

lupakan kes itu...kes laptop aku...kakak n abang aku duk tye, bile nak keje....tujuannya...kalu aku keje, aku bley beli laptop lain...oh no.. betapa sayangnye aku pada laptop nie... huhu...begitu berjasa, begitu berbakti kepada aku lebih dari 4 tahun... perlu ke aku nak beli lain???? huhu... jawapannya, xtahu... laptop oh laptop, kau jadi rebutan antara kakak n abang aku la pulak.... hehe....betapa kau disayangi...kehkehkeh...

k la...aku dah start membebel, panjang amat la pulak....k la...stop di sini sebab nak join family tengok jangan pandang belakang congkak....babai...assamualaikum...
salam aidilfitri...salam kemaafan dari aku

~nikhamizahnikismail~

No comments: