Wednesday, August 3, 2011

puasa...

bermula kisahnyaramadhan-ramadhan ku
1987 - mek terpaksa ganti puasa sebanyak 8 hari sebab aku dilahir kan pada 22 ramadhan...
1988 - 2000 - ramadhan kt umah la.. even xingat sebenarnye, aku start puasa pada umur berapa... y penting time tu kt sekolah rendah kot.. sies lupe daa....
2001 - puasa kt sekolah menengah kuala krau, form 2 terpaksa duk asrama sebab sesi pembelajaran yang sedikit berbeza dengan pelajar kelas lain...
2002 - puasa time nie kt umah sebab aku xduk asrama time nie....
2003-2004 - puasa sebagai pelajar sekolah menengah teknik kuantan
2005 - puasa di matrik perlis.... jauh dari kampung halaman...
2006-2008 - puasa di ukm...
2009 - aku berpuasa dengan geng aku mase kt ukm,
time nie ngah praktikal kt RBS & Associates, puasa dengan dayah, mun, dan fakry, sayangnya amy dan diya berjauhan la sebab praktikal tempat lain, n amy plak mmg dah lame abes blajar... ingat bazar ramadhan, otw balik umah sewa je pun.. paling aku ingat, aku beli lauk udang masak merah, ade 6 ekor jer kot... tp lauk tu boleh aku maka tuk berbuka dan untuk sahur... jimat atau kedekut.. wat ever la... =p
2010 - time nie gembiranya aku kerana puasa disamping my parent...
time menganggur... penganggur terhormat, sebab aku wat part time.. hehe.. jual buah durian, manggis... full time puasa di rumah, setelah asyik puasa diperantauan....
time nie, setiap ari bukak pose, mkn best2, ye la... makan free... hehe... semua mek n ayoh tanggung... nk wat cne xkeje lagi.. interview y dapat mase bula pose pun aku tolak habes.. semata-mata nk berpuasa di kg..
2011 - tahun nie aku berpuasa sebagai pekerja GENTAWANG SDN BHD...
sedar xsedar nak masuk 10 bulan aku kerja kt cini..
puasa kt cini untk hari pertama tadi okay la....
ari nie busy, ye la selepas 2 ramadhan pertama aku berpuasa di kg,
syoknye...
dah puas bercuti, skang kene pk, kerja-kerja dan kerja...
bos pun dah perli tadi
nik xpe la dah caj bateri kt kg, cuti dari sabtu, ahad, isnin dan selasa... rabu baru masuk opis semula... sy nie xcaj lagi bateri...

hahaha... aku hanya mampu tersengih jer la.. terpaksa tadah telinga sebab time tu, mmg kene mengadap die pun, nk sign cheque y bertimbun.... =p

sengaja mengulas 3 tahun terkini puasa sebab sedikit berbeza.. hehehe...

k la... see ya... sehingga berjumpa lagi...

No comments: