Sunday, July 29, 2012

RAMADHAN

tahun nie ramadan aku di tempat baru lagi....
marujuk kepada post aku tahun lepas
(Ramadhan-ramadhan ku)
dah seminggu umat islam berpuasa..
alhamdulillah..
aku masih berpuasa penuh...
belum tiba cuti2 malaysia...
berpuasa di tempat baru nie,
bagi aku... okay jer...
y xokay, aku kene bersabar dengan pengguna jalan raya....
sabor je la..
kalu dah nk slow, bawak keta xde rasa nk balik atau nk cepat, duk r kt line kiri..
ini, bawak keta mcm 50km sejam, duk line kanan, aduh,
ye la company nie, kedudukan nye jauh cikit dari company lama..
kalu company lama, dari umah abang aku, g kerja balik kerja baru 4km...
tp tempat baru nie, pergi balik kerja makan 17km.
kalu xjam, keta xbanyak, 15minit dah smpi umah...
tp kalu jam, aduh, dekat sejam baru boleh smpai...
lain2 punye hal, bagi aku,
bulan puasa kali ini adalah normal...
okay la.. semoga boleh menghabeskan ramadhan kali ini..
dan berharap masih ada kesempatan bertemu ramadhan akan datang...
insyaAllah....

No comments: